Alla inlägg under januari 2011

Av Magnus Sandberg - 31 januari 2011 18:34

Jaha då har man varit hos läkaren idag. Sist jag var på audiologen var när man inte använde datorer för att skriva in i journaler. OJ vad jag kände mig gammal när jag hörde det !!!!!!....... Ja det kan ju förklara varför jag eventuellt behöver hörapparat, jag är snart 30.... om två år, jag har börjat bli gråhårig, höra dåligt och snart behöver jag väll glasögon oxå. Jag får väll snart skaffa hemtjänst också ;) ....... kanske någon som vill ställa upp ? :P

Nä nu ska vi inte överdriva, jag vet ju att det finns läsare som är äldre än mig som kanske får för sig att börja komma efter mig med käppar, ni vet vem ni är ;P

Men ivarjefall nu vet jag inte om jag ska ha hörapparat eller inte, och om det blir så blir det bara på det vänstra örat.


* Blöjbytnings paus *


Jag har funderat på det, vad är det som säger att man är vuxen? är det när man börjar betala räkningar eller är det vid en speciell ålder? Jag anser mig vara vuxen, på det sättet jag definjerar vuxen. Jag betalar räkningar, jag äger ett hus, jag är pappa och jag har en ålder som gör att jag får göra det mesta. Men det gör inte att jag känner mig gammal, gammal är man när man passerar 50 gränsen ungefär. och om jag tittar i min familj så kommer jag alltid vara minstingen.


OCH nu mina damer och herrar............................................
..... Veckans CASPER UPPDATERING!!!


på lördag blir min påg 2 år, tänk det är snart 2 år sedan jag satt och åt tårta när Sandra plötsligt ropade på mig från toan och meddelade att vattnet hade gått. På två år så har han lärt sig mycket nyttigt men även en massa skit. Men det är väll därför det finns en massa mostrar, fastrar, morbrödrar och farbrödrar, låtsas eller blods, det kvittar. Men lustit nog så är det alltid de som lär barnen mest skit, men jag ska inte gnälla för jag gör likadant med deras barn ;) jag tror det är ett sätt man gör för att vissa att man älskar varandra trots alla brister som finns, så länge man inte lär barnen att göra sådana saker som kan skadda andra eller sådant som är olagligt. Men på två år har jag vuxit som person tack vare min son och jag tror att jag har långt kvar innan jag är färdig. Och jag hoppas att en dag jag får dela med mig av mina erfarenheter till andra och speciellt när Casper får egna barn. Och ännu bättre så längtar jag till alla fastrar och morbröder och farbrödrer och mostrar skaffar barn för då!!!!! ska jag komma och lära kusinerna allt skit som föräldrarna har lärt min son, hehehe hämden är ljuv eller vad är det man säger ;)


nä nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen, det är ju jobbedag i morgon.

Just nu är jag lite sugen på lite ostbågar (ringar), men det får jag ignorrera.

puss på er och sov gott =)

Av Magnus Sandberg - 25 januari 2011 19:10

Jag tror att jag har råkat ut för det värsta jag har varit med om. Jag börjar känna abstinens nu när det är någerlunda fint väder, jag vill ut och flugfiska, dock så har inga ställen öppnat än. Idag så tror jag det har varit den första dagen som jag verkligen kände att jag ville ta bilen till Björka. Casper var på dagis och jag satt hemma, det har småregnat hela dagen men ändå varit lagom varmt, sedan gjorde det inte det bättre genom att jag tittade på TV10, självklart så kör de fiskeprogram där på dagarna. Men men, man får hoppas att det är värt väntan. Jag har fått fler som vill ha rengbågar när jag lyckas få några, snart så kanske man får ta betalt ngn 20:a / fisk.


Det börjar gå bättre för Casper nu på dagis, han säger inte bu eller bä när sandra lämnar honom, men när jag gör det då är det världens undergång. Men han måste lära sig att det gå bättre om man inte gråter och låter det bli roligt i stället. Jag har inte märkt att han har fastnat för något barn eller någon fröken än, men det kan vara så att pga att de är så många. Sedan att han är 2 år kanske kan vara en orsak till det, det sociala har inte kommit igång än. Men snart om 1 -2 år då kommer säkert han och polarna stå på rastgården och skryta om sina pappor och mammor, min pappa kan det och min pappa är bättre än din, det ända man får hoppas på är att man slipper gå upp till bevis. och om man måste så får jag innerligt hoppas att det inte gäller armbrytning eller någon typ av styrkeprov, för jag vill ju inte skämma ut honom ofentligt ;) (självironi). Men han får ta igen det om några år när han kastar upp mig över axlen och snurrar runt mig tills jag får min billiga fylla, och han går in och tar min öl i kylen.


Men det är många år framåt i tiden................... hoppas jag........ den tiden den sorgen. Men just nu är det min abstinens över fisket som är det värsta.

Hoppas att alla får en bra dag och en ännu bättre kväll. =)

Av Magnus Sandberg - 24 januari 2011 09:29

Hej igen, jag fick en långväga pik igårkväll, hela vägen från Staterna, att jag inte har bloggat på ett tag nu, och därför säger jag förlåt. Den senaste veckan har varit lite jobbig, förskylning som e´riktigt seg, misstänker att jag hade feber i veckan, men va f*n jag gick och jobbade ändå, men pga detta så har jag inte varit direkt pigg. Nu är jag ledig i 2 dagar och ska ta ut lite vila. Igår så började det snöa igen!!!!! vill ju bara att det ska vara varmt. Förvisso så är det inte jag som lider av det men ändå..... jag hade gärna bytt till 15 grader som jag hörde det var i staterna.


Pratade med Lillan på Fejjan och har nu kommit på att jag har ett uppdrag sedan när hon kommer hem =) jag ska få henna att tycka bättre om ostringar än ostbågar.


Dagis uppdatering, tydligen har det börjat gå lite bättre nu, men han gråter fortfarande när man lämnar honom men det går över fort. Han har börjat göra stora framsteg med blöjan, på morgnarna så är han torr så vi har börjat att fundera på att börja träna med pottan, då kanske man kan slippa blöjan innan han fyller 3 kanske. 


På tal om ålder, februari närmar sig med stormsteg, den blir en dyr månad tror jag. Jag fyller år den 4:e Caspie fyller år den 5:e, men iofs så jag blir bara 28 så jag blir nog inte firad av så många. Jag hoppas bara att frugan inte glömer bort mig, jag kan ju i varje fall få lite sovmorgon eller ngt sådant helgen efter, för som vanligt så jobbar jag när jag fyller år vilket är väldigt tråkigt.


Den 31 januari har jag äntligen fått min läkar tid till Audiologiska avdelningen på LundsLasarett. För de som inte vet så kan jag förklara.

När jag var liten så fick vi reda på att jag hade nedsatt hörsel på höger öra, jag hade väll en 75% hörsel där, så det har aldrig varit ett hinder............. förrens nu, precis innan sommaren 2010 så åkte jag på en förskylning, tyvärr så satte den sig på öronen. Detta har tyvärr gjort så jag har förlorat ännu mer hörsel på höger öra, jag hoppas nu att läkarna kan hjälpa mig med att rätta till felet, kanske de kan ta bort vätskan som gör att jag hör sämre eller att de kan hjälpa mig med att få åter störe delen av min vanliga hörsel med hjälp av hjälpmedel. Så till alla er som inte visste om detta och ni har reagerat på att jag inte verkar ha lyssnat på er, Förlåt ibland hör jag inte alls vad man säger till mig, detta är ju speciellt när man är många på ett ställe och när man kanske har barn som det är full rulle på, men som sagt så hoppas jag  att problemet snart är borta.



Nä hoppas att ni får en härlig dag, både ni här hemma och till er som är på andra ställen   

Av Magnus Sandberg - 16 januari 2011 21:25

Ok nu har vi kommit fram till att Casper har blivit kompis med trottsen. Dock har det sina fördlar........ konstigt nog. Han har aldrig borstat sina tänder bättre, han har aldrig kramats mer, och detta endast pga att jag säger till honom att han inte får. Undrar hur länge detta ska vara........ Han ska till dagis i morgon tyvärr så tror vi att han kommer bete sig likadant som de andra dagarna. Han gav mormor enorma skuldkänslor idag, hon var en runda här idag för att hämta sin cykel och kom in för att leka en liten  stund med honom. När hon skulle cykla hem så brast Casper ut i världen gråtattack, han ville följa med mormor. Detta resulterade lite i att Mormor bestämmde sig för att hämta honom i morgon på dagis. Han vet hur man ska göra nu för att få sin vilja igenom. Tur att det inte fungerar på mamma och pappa, mer än när man råkar skadda honom på nått sätt, som nu ikväll. Sandra öppnade ytterdörren  och skulle kolla ut, när hon stängde dörren så var han snabbt ute med handen, så han lyckades att klämma ett finger. Sandra fick tyvärr ta en dust av skuldisar, som tur var gick det över med lite plask i vattnet en ny blöja och en flaska välling, han är väldigt lättmutad. Det jag har kommit fram till är att våra barn är den bästa utpressaren i världen, och J*vlar vad de är duktiga på det. Skicka in ett par 2-3 åringar på nästa fackavtals förhndling så kan  vi säkerligen alla gå med vinst + grattis blöjor. =)

Av Magnus Sandberg - 15 januari 2011 13:21

Familjer växer hela tiden både Psykiskt och fysiskt. Men jag har funderat på var drar man gränserna. Jag älskar att ha en stor familj och ser gärna att den blir större. Jag anser att familjen inte behöver bestå av "blods" släktingar utan även av ingifta mm. Visst du har inte samma skyldigheter men det kvittar. Små barn som eventuellt växer upp tillsammans får lov att kalla sig kusiner om de vill och relationen är den rätta, dock så bör man någongång berätta hur det ligger till så de själva kan bilda sig en egen uppfattning. Men när börjar man kalla varandra familj även om man inte råkar vara det på riktigt?

Av Magnus Sandberg - 13 januari 2011 21:44

Ytterligare en dag avklarad på dagis. Samma visa i morse när han lämnades, en massa tårar. Men sen när vi hämtade honom så fick vi reda på att det hade gått mycket bätte idag. bara ett par minuter efter sandra hade lämnat honom så hade han börjat leka, den ända gången han hade varit lite ledsen var när han hade vaknat efter att ha sovit middag, men det gick över en stund senare. När sandra skulle hämta honom så var det som det var på det andra dagiset, han sprang in och skulle fortsätta leka, kanske gjorde det saken bättre att Filip var där inne och lekte också. Ja i morgon ska han bara gå en kort stund på dagis, med kort stund menar jag ett par timmar. Pappa ska få lite tid att göra ärenden, dock så vet jag att jag måste förmodligen skotta snö............. IGEN!!!!! Just nu är min högsta önskan att all snö bara kunde gå och dö. Hoppas att det snart blir varmare så man kan åka ut till Björka och dra upp några rengbågsforeller. Har många som står på kö för att få sig en nyfångad fisk, och jag e inte den som e den jag gör det mer än gärna, så länge de inte börjar beställa fisk av mig, för jag e inte hundra på att jag alltid lyckad leverera. jaja nu börjar klockan bli mycket och jag känner att jag ska ta och varva ner lite efter en lång jobbedag.


Så god natt på er och sussa sött.

Av Magnus Sandberg - 12 januari 2011 19:58

Så dagen började väldigt tidigt idag, jag gick upp kl 4,50 i morse, halvsov ner för trappan och gick in på toan för att göra mig färdig. Tankarna snurrade, Casper skulle vara en hel dag på dagis utan någon möjlighet att bli hämtad om det inte hände något allvarligt. Sandra hade det trevliga nöjet att lämna en gråtande och trött påg. Han fick sitt utspel redan innan de hade lämnat husets sköna värme, gråtandes fick han sitta i vagnen. Så som jag fattade det så kännde inte Sandra sig så glad när hon begav sig till bussen. Själv kände jag också en oro över hur det skulle gå idag. Dagen gick sakta och man kände hela tiden en oro. När Sandra äntligen slutade jobba så var jag snabbt på telefonen för att be henne att ringa mig så fort hon hade hämtat honom. När klockan var lite i 18 så fick jag ringa till henne då jag inte hade haft tid att prata tidigare när hon ringde. Den första frågan var självklart hur det hade gått på dagis. Så som jag skulle beskriva svaret jag fick så om igår var - 10 på en skala mellan - 10 till + 10, Så var det +5 idag, knappt några tårar bara lite nedstämmdhet.


Kanske oroar man sig lite för mycket om sina barn när de är små, men samtidigt så är det ju för att man älskar de små illbattingarna och inte vill att de ska råka ut för något.  Ja det är en ny dagisdag i morgon och då håller jag tummarna för att han har en bra dag då också.

Av Magnus Sandberg - 12 januari 2011 07:04

Ja då sitter man på jobbet sedan 1 timme tillbaka. Trött som ett as, jag sitter och väntar på att Sandra ska höra av sig om Casper. Han blev ju lämnad tidigt idag och jag hoppas att han blev utvilad inatt. Han somnade som en stock igår kl 19.30 ca. Hoppas att de inte ringer från dagis och säger att det inte går, så som de gjorde för 2 veckor sedan. Det är lite svårt att sitta och blogga på en telefon så det kommer kanske mer i kväll. Peace out for now

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards