Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Lite bättre idag

Av Magnus Sandberg - 12 januari 2011 19:58

Så dagen började väldigt tidigt idag, jag gick upp kl 4,50 i morse, halvsov ner för trappan och gick in på toan för att göra mig färdig. Tankarna snurrade, Casper skulle vara en hel dag på dagis utan någon möjlighet att bli hämtad om det inte hände något allvarligt. Sandra hade det trevliga nöjet att lämna en gråtande och trött påg. Han fick sitt utspel redan innan de hade lämnat husets sköna värme, gråtandes fick han sitta i vagnen. Så som jag fattade det så kännde inte Sandra sig så glad när hon begav sig till bussen. Själv kände jag också en oro över hur det skulle gå idag. Dagen gick sakta och man kände hela tiden en oro. När Sandra äntligen slutade jobba så var jag snabbt på telefonen för att be henne att ringa mig så fort hon hade hämtat honom. När klockan var lite i 18 så fick jag ringa till henne då jag inte hade haft tid att prata tidigare när hon ringde. Den första frågan var självklart hur det hade gått på dagis. Så som jag skulle beskriva svaret jag fick så om igår var - 10 på en skala mellan - 10 till + 10, Så var det +5 idag, knappt några tårar bara lite nedstämmdhet.


Kanske oroar man sig lite för mycket om sina barn när de är små, men samtidigt så är det ju för att man älskar de små illbattingarna och inte vill att de ska råka ut för något.  Ja det är en ny dagisdag i morgon och då håller jag tummarna för att han har en bra dag då också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Sandberg - 30 april 2011 16:57

Nu är det valborg, första maj i morgon. Jag har min helg denna helgen, vilket är lite tråkigt, men men jag var ledig hela påsken. Tydligen har sommaren kommit 3 veckor tidigare till sverige.......... tycker fortfarande att det är kallt på mornarna nä...

Av Magnus Sandberg - 18 april 2011 20:29

AHHHH vad härligt !!!!! Äntligen har det börjat stiga i graderna här hemma. det märktes speciellt idag. har varit ute lite i solen idag men som vanligt så missade solen halva mig. Oturligt nog så har bara solen tagit ordentligt i halva ansiktet så mi...

Av Magnus Sandberg - 30 mars 2011 22:31

Uppdaterings TAJM :)   det har varit ett par egendomliga veckor. Har varit inne på akuten 2 ggr och vårdcentralen en gång. Det var Casper som har varit sjuk, först ett virus som gav honom hosta, sedan ett virus som gjorde att han hade konstant fe...

Av Magnus Sandberg - 16 februari 2011 22:56

Jaha, då har det gått ca en vecka sedan jag bloggade sist, sry för att det är så långt emellan blogg inläggen.   Ja hur har då den senaste veckan varit, för min del har det varit härligt, jag har haft frivecka från jobb, dock så hade jag hoppats ...

Av Magnus Sandberg - 9 februari 2011 00:50

  "Fantasi är konsten att se sådant som ännu inte finns." - Piet Hein (1905 - 1996)   Jag tänkte att jag skulle ge er en guidad tur i mitt huvud denna gången. Jag kan inte förklara hur jag tänker till 100% men jag kanske kan måla upp en bild om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards