Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Blogging time =)

Av Magnus Sandberg - 16 februari 2011 22:56

Jaha, då har det gått ca en vecka sedan jag bloggade sist, sry för att det är så långt emellan blogg inläggen.


Ja hur har då den senaste veckan varit, för min del har det varit härligt, jag har haft frivecka från jobb, dock så hade jag hoppats på att jag skulle få ta och vila upp mig då men tyvärr. Förra söndagen så hade vi Farmor och farfar här, de var här för att gratulera mig och Casper, hela kvällen var jätte trevlig. Men när min föräldrar hade åkt hem så började Sandra må lite dåligt, vid halv tio så gick Sandra in på toa och började tillbe porslinsguden, kl 5 var sista gången ungefär, sedan fick hon äntligen sova lite. Sedan fick jag ta hand om det mesta i tre dagar medans hon fick återhämta sig. Som tur är har jag och Casper inte blivit dåliga än, men man ska inte ropa hej riktigt än, det går ju mycket just nu.  


Men nu till en annan sak, dagis. Nu de senaste två veckorna har Casper gjort stora framsteg. Jag kan äntligen lämna honom på dagis utan att han har en dålig dag, nu springer han själv iväg till fröknarna och vinkar hej då. Här hemma har oxå hänt saker, Casper har blivit riktigt duktig på att borsta sina tänder, med hjälp av oss då, men innan var man vekligen tvungen at hålla fast honom, men de behövs inte längre utan nu står han och gapar fint. Han har nog hittat sin bästa kompis oxå, varje morgon när man ska lämna honom på dagis så ska han  alltid leka med Fillip. Han blir överlycklig när man säger till honom att han ska få träffa Fille-bus =).


Och nu till ett inlägg som jag har lovat Lillan =)

Du har fastnat i Caspers huvud rätt så ordentligt, varje gång vi säger att vi ska till Iza, Jimmy och Fille så lägger han till Elin. Nu i söndags när vi hade kalas för honom så fick jag förklara att du inte kunde komma pga att du var i USA, svaret jag fick av honom var " Ja Elin i UFA, inte kan komma". Jag vet inte vad du och My har gjort men på kort tid har ni fastnat ordentligt hos Casper :) inget illa alls med det, det är bara super :)

Och nu tänkte jag göra dig lite avvis =) nu på fredag (25:e) så ska jag och din syster, om allt går bra och alla är friska, åka in till den årliga bokrean och spendera måttligt med pengar på bra lektyr ;) Du fyller ju snart år oxå har jag fått höra från en säker källa =) då får det väll ligga en present till dig här hemma tills du kommer hem =) leagal age i UFA ;) slit nu inte ut ditt ID för fort ;)

Jag hoppas att du har det riktigt härligt där över, och hela familjen Sandberg hälsar till dig från minus gradet och kraftiga vindar. så ses vi när du kommer hem och på Fejan =)


Nä mina vänner sängen ropar och det är dags  att sova, i morgon kommer Mormor och Kent hit, men säg inget till Casper om det för han slutar inte tjata om det om han får veta det för tidigt.


Natt på er och dröm härliga drömmar när ni ska sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Sandberg - 30 april 2011 16:57

Nu är det valborg, första maj i morgon. Jag har min helg denna helgen, vilket är lite tråkigt, men men jag var ledig hela påsken. Tydligen har sommaren kommit 3 veckor tidigare till sverige.......... tycker fortfarande att det är kallt på mornarna nä...

Av Magnus Sandberg - 18 april 2011 20:29

AHHHH vad härligt !!!!! Äntligen har det börjat stiga i graderna här hemma. det märktes speciellt idag. har varit ute lite i solen idag men som vanligt så missade solen halva mig. Oturligt nog så har bara solen tagit ordentligt i halva ansiktet så mi...

Av Magnus Sandberg - 30 mars 2011 22:31

Uppdaterings TAJM :)   det har varit ett par egendomliga veckor. Har varit inne på akuten 2 ggr och vårdcentralen en gång. Det var Casper som har varit sjuk, först ett virus som gav honom hosta, sedan ett virus som gjorde att han hade konstant fe...

Av Magnus Sandberg - 9 februari 2011 00:50

  "Fantasi är konsten att se sådant som ännu inte finns." - Piet Hein (1905 - 1996)   Jag tänkte att jag skulle ge er en guidad tur i mitt huvud denna gången. Jag kan inte förklara hur jag tänker till 100% men jag kanske kan måla upp en bild om...

Av Magnus Sandberg - 31 januari 2011 18:34

Jaha då har man varit hos läkaren idag. Sist jag var på audiologen var när man inte använde datorer för att skriva in i journaler. OJ vad jag kände mig gammal när jag hörde det !!!!!!....... Ja det kan ju förklara varför jag eventuellt behöver hörapp...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards