Alla inlägg den 30 april 2011

Av Magnus Sandberg - 30 april 2011 16:57

Nu är det valborg, första maj i morgon. Jag har min helg denna helgen, vilket är lite tråkigt, men men jag var ledig hela påsken. Tydligen har sommaren kommit 3 veckor tidigare till sverige.......... tycker fortfarande att det är kallt på mornarna när man går upp, i morse var det bara +1 grad när jag körde till jobbet.......... det är inte vad jag kallar sommarvärme direkt. Äntligen har vi börjat komma igång lite där hemma, Staketet har kommit upp tackvare hjälp av min svåger, vilket vi är mycket tacksamma för, dock så saknas en liten sak, vi måste ha tag i ca 3 meter grönt nätstaket, sedan är det utbrottssäkert för Casper och andra små tvååringar som kan tänkas komma på besök. Fisket är i full gång, bara för någon vecka sedan tog jag min första torsk =). Kent och svärmor uppskattade tydligen den fisken, Kent mer än svärmor. Kent är ju lite "kräsen" hehe, han gillar inte att jag kommer och lämnar uppfödda regnbågsforeller hela tiden =) menjag kan ju inte hjälpa att det är roligare att fiska efter en fisk som slås lite med en än en trosk som gör att spötet vibbrerar lite och sedan följer med in. Nä jag ska försöka hitta nått bra ställe att dra in en Multe då uppnår jag nog både mitt och Kent önskemål, jag får fånga den fisk som ska ha mest kämparanda i sverige och Kent får en fisk som är 100% vild, och som aldrig har simmat i en uppföddningsbassäng.


Snart så kommer nog den ordentliga värmen och med den så tror jag att Iza och Jimmy får sin efterlängtade Knodd =) Man ser nu på Iza att det inte är långt kvar =) Fillebus får en bror att terrorisera sen när han blivit lite större, eller så kanske det blir tvärt om =) man vet ju aldrig. Pga att Fille ska få en bebisbror så har Casper börjat säga där hemma att han oxå vill ha en bebis, detta har ju Sandra sjääälvklart anamat. Jag får hela tiden små pikar om att det kanske borde bli dags att skaffa syskon till casper oxå. Ja jag vill självklart att Casper ska få ett syskon, men sammtidigt så är jag rädd att vi inte kommer att klara av  huset med den ekonomin. Jag känner att jag vill inte förlora det vi har nu för just nu, trotts att det ibland kan tryta på ekonomin, är bra. Men men jag får väll ge efter inom sin tid och se till att Casper kan få ett syskon.


På senaste har jag kännt att jag kanske oroar mig för mycket om saker, varför vet jag inte. men sedan vi köpte huset så har något gnagt på mig. Jag känner att jag måste se till att Casper och Sandra mår bra och har det bra. Detta har ineburitt olika saker för mig har jag märkt, vissa bra och vissa dåliga. I tanken har jag sagt till mig själv att jag måste gå ner i vikt så jag kan finnas till länge för de jag älskar och smmtidigt har jag även sagt att jag måste sluta röka, både för hälsan och för ekonomin. I verkligheten så har jag märkt att oron som gnagt på mig har gjort precis tvärt emot vad jag tänker, jag har inte gått upp i vikt men jag har inte heller börjat jobba på att gå ner i vikt, och rökningen den har inte slutat utan snarare ökat emmellanåt. De gånger jag känner att allt är bra är vid tre tillfällen, det är när jag får umgås med min närmsta familj (Casper och Sandra) bara att få sitta ner och mysa med dem är gulld värt, och när jag får umgås med mina nära och kära (resten av familjen, alla som ingår i den som jag anser vara min familj, och det är inte bara blodssläktingar), och till sist när jag fiskar, och det pga att jag kan stressa ner totalt, skulle jag inte ha dessa tre sakerna i kombination så skulle nog mitt liv vara helt annorlunda och då tror jag att det skulle vara mycket sämmre ställt med mig. Jag tackar det som vissa kallar gud för att jag har haft den turen jag har haft och fått så många i min familj som man  kan ha kul och trevligt med. För utan dem............... Ja vem vet?


Så om (jag tror det blir) 8  eller 9 dagar kommer Lillan hem, ser fram emot det =) Vi lyckades inte träffas så mycket innan hon åkte iväg och inte iheller så mycket när hon var hemma i julas. men kontakten som vi haft över FB har varit trevligt. Nu kanske vi inte känner varandra så bra, men det känns som att det går åt rätt håll åtminstånde =) Jag ve ju bara hur mycket hennes familj saknar henne så för deras skull hoppas jag att tiden går riktigt fort fram tills hon kommer hem och att hon kommer att gilla min familj lika mycket som vi gillar hennes =).


nä nu e det dags att plocka ihopa sig snart bär det hemmåt till Kent och svärmor för grillning och lite trevligt sällskap nu i valborg................ trotts att det är min jubbe helg.


Kram på er

XOXOX

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards